Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Najczęściej Zadawane Pytania

Zebraliśmy wszystkie najczęściej zadawane pytania przez naszych klientów odnośnie rezerwacji i podróży z Click&Go. Mamy nadzieję że znalazłeś/aś odpowiedzi na wszystkie swoje pytania. Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy, zadzwoń do nas.

Przed podróżą

Zmiany, anulacje i reklamacje

Linie lotnicze, przeloty i bagaż

Podczas wakacji

Bezpieczeństwo i finanse

Dopłata do całości powinna zostać uregulowana na 10 tygodni przed wyjazdem. Płatność zostanie automatycznie pobrana z karty, która była używana podczas procesu rezerwacji, w terminie wskazanym na umowie. Nie wysyłamy przypomnień. Jeżeli chcesz wpłacić większą kwotę lub całość przed wymaganą datą, masz taką możliwość, możesz to zrobić poprzez swoje konto My Click&Go.

Za rezerwację zapłacisz online kartą kredytową lub debetową, możesz też skontaktować się ze swoim wakacyjnym doradcą, a on poprowadzi cię przez rezerwację i płatność. Późniejsze dopłaty będą automatycznie pobierane z twojej karty, dlatego nie musisz się już martwić, że przegapisz termin płatności za wymarzone wakacje. 

Dokumenty podróży będą wystawione na 7 dni przed Twoim wyjazdem, pod warunkiem, że wszystkie opłaty za wakacje zostały uregulowane. Wyślemy Ci je na adres e-mail, będziesz mógł/a je również pobrać samodzielnie po zalogowaniu się do  My Click&Go .

Dokumenty podróży będą wystawione na 7 dni przed Twoim wyjazdem, pod warunkiem, że wszystkie opłaty za wakacje zostały uregulowane. Wyślemy Ci je na adres e-mail, będziesz mógł/a je również pobrać samodzielnie po zalogowaniu się do My Click&Go . W zależności od tego jakie usługi zarezerwowałeś/aś, dokumentów może być więcej niż jeden: Dokumenty Podróży, Voucher Transferowy, Certyfikat Ubezpieczenia (jeśli wykupiłeś ubezpieczenie od rezygnacji lub pakiet rozszerzony). Wszystkie dokumenty należy wydrukować, gdyż mogą być  one wymagane do okazania.

O obowiązku wizowym bądź posiadaniu innych dokumentów jak paszport lub wiza przeczytasz na stronie MSZ w poradniku Polak za granicą

W cenie zawarte jest ubezpieczenie w wariancie podstawowym Europa z sumą ubezpieczenia KL i transportu 15 000 EUR. Rekomendujemy wykupienie ubezpieczenia od rezygnacji z podróży 100%, aby zabezpieczyć się na wypadek nagłego zachorowania  przed rozpoczęciem podróży. Ubezpieczenie należy wykupić w momencie dokonywania rezerwacji. 

Konto w  My Click&Go  pozwala Ci między innymi na zarządzanie Twoimi rezerwacjami a także pobranie dokumentów podróży. Po zalogowaniu się na swoje konto możesz:
· Sprawdzić szczegóły rezerwacji
· Dokonać płatności
· Dodać usługi dodatkowe (np. bagaż)
· Wydrukować dokumenty podróży

Chęć anulacji należy nam zgłosić pisemnie najszybciej jak to możliwe. Prosimy o przesłanie maila na adres rezerwacje@clickandgo.com z prośbą o anulowanie rezerwacji. Taką prośbę może zgłosić jedynie Uczestnik Główny. 

W przypadku rezygnacji jesteś zobowiązany do zapłaty kwot stanowiących równowartość rzeczywistych kosztów rezerwacji w wysokości nie wyższej niż ustalone według poniższych zasad.

Jeśli zrezygnujesz na ponad 70 dni przed wyjazdem jesteś zobligowany/a do zapłaty za wszystkie bezzwrotne komponenty podróży, które były wyróżnione  w procesie rezerwacji oraz na umowie. Poniżej tego okresu, przepada Ci zaliczka oraz odpowiednia na dany dzień wartość pozostałej kwoty do dopłaty. Odbywa się to wg poniższych zasad:
I. Ponad 70 dni przed wyjazdem: przepadek równowartości komponentów Imprezy oznaczonych jako bezzwrotne*
II. W ciągu 29-70 dni przed wyjazdem: przepadek całej zaliczki plus 50% pozostałej kwoty
III. W ciągu 22-28 dni przed wyjazdem: przepadek całej zaliczki plus 70% pozostałej kwoty
IV. W ciągu 08-21 dni przed wyjazdem: przepadek całej zaliczki plus 90% pozostałej kwoty
V. W ciągu 7 dni przed wyjazdem: przepadek do 95% całego kosztu imprezy turystycznej


*Bezzwrotne komponenty Imprezy między innymi stanowią:
I. Loty
II. Zarejestrowany bagaż
III. Ubezpieczenie
IV. Zaliczka za rejs
V. Koszty zakwaterowania o ile zostały one wskazane jako bezzwrotne w trakcie procesu rezerwacji, a później wyszczególnione na fakturze potwierdzającej. 

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Uczestnik Główny powinien zgłosić je w ciągu 24h od momentu otrzymania potwierdzenia rezerwacji na adres e-mail rezerwacje@clickandgo.com podając w tytule numer rezerwacji lub telefonicznie pod numerem +48 22 29 22 825. Należy mieć na uwadze, że mogą się wiązać z tym opłaty manipulacyjne oraz standardowe opłaty linii lotniczych bądź innych dostawców usług.

Wszelkie prośby związane ze zmianą rezerwacji należy kierować na adres e-mail rezerwacje@clickandgo.com sprawdzimy i poinformujemy Cię czy zmiany w rezerwacji są możliwe, i jakie wiążą się z tym koszty. Za zmianę imienia i nazwiska pobierana jest przez nas opłata manipulacyjna, wynosząca 100 PLN za osobę. Za taką zmianę jest również pobierana standardowa opłata naliczana przez linie lotnicze bądź innych dostawców usług.

Zmiana imienia i nazwiska/uczestnika nie jest możliwa przy zakwaterowaniu oznaczonym jako "bezzwrotne", co będzie wskazane podczas procesu rezerwacji oraz na Umowie. Nie możesz wprowadzić żadnych zmian w rezerwacji, jeżeli pozostaje 8 dni do wyjazdu, wiąże się to z przepadkiem do 95% wartości wycieczki.

Tak, możesz.*

Wiąże się z tym opłata manipulacyjna, w wysokości 200 PLN za rezerwację, oraz różnica w cenie między hotelami i ewentualne koszty anulacji pierwotnie zarezerwowanego pokoju. Wyślij do nas e-mail na adres rezerwacje@clickandgo.com z numerem rezerwacji oraz z danymi hotelu, który Cię interesuje. Pamiętaj, że poniżej 8 dni do wyjazdu takie zmiany nie są możliwe, gdyż wiąże się to z przepadkiem do 95% wartości wycieczki.

*Z miana hotelu nie jest możliwa przy zakwaterowaniu oznaczonym jako "bezzwrotne", co będzie wskazane podczas procesu rezerwacji oraz na umowie. W takim wypadku wszelkie zmiany będą skutkowały całkowitym potrąceniem kosztów zakwaterowania.

Tak, możesz.*

Ze wszystkimi zmianami będą wiązały się koszty. Są one uzależnione od narzuconych przez naszych dostawców (np. linie lotnicze) opłat za zmianę. Minimalny koszt takiej zmiany może zawierać opłatę manipulacyjną w wysokości 200 PLN za rezerwację oraz ewentualną różnicę w cenie między tymi terminami. Wyślij do nas prośbę o zmianę terminu na adres e-mail rezerwacje@clickandgo.com z numerem rezerwacji. Pamiętaj, że poniżej 8 dni do wyjazdu takie zmiany nie są możliwe, gdyż wiąże się to z przepadkiem do 95% wartości wycieczki.

*Zmiana daty wyjazdu nie będzie możliwa w wypadku, kiedy masz zarezerwowany hotel oznaczony jako "bezzwrotny", co będzie wskazane podczas procesu rezerwacji oraz na umowie. W takim wypadku wszelkie zmiany będą skutkowały całkowitym przepadkiem kosztów zakwaterowania.

Możesz, pod warunkiem dostępności przelotu oraz zakwaterowania na daną chwilę.

Pamiętaj, że koszt dodania osoby będzie zależeć od ceny przelotu i zakwaterowania dostępnego w momencie dokonywania zmiany.

Opłata manipulacyjna za dodanie uczestnika to koszt 200 PLN. 

Tak, za opłatą manipulacyjną w wysokości 100 PLN za rezerwację, możesz anulować transfer nie później niż 8 dni przed wyjazdem. 

Jeśli w trakcie trwania Imprezy stwierdzisz wady wykonywanych usług, niezwłocznie powiadom nas o tym na adres e-mail reklamacje@clickandgo.com lub telefonicznie pod numerem +48 22 29 22 825.

Do 30 dni od zakończenia Imprezy Turystycznej, możesz złożyć reklamację odnośnie nienależytego wykonania umowy listem poleconym na adres:

Click&Go

ul. Aleje Jerozolimskie 162 

02-342 Warszawa

lub powyższy adres e-mail.

W reklamacji powinieneś/naś wskazać numer Umowy oraz opisać uchybienia w sposobie wykonania usług.

Ze względów bezpieczeństwa na lotniskach obowiązują przepisy dotyczące rzeczy przewożonych w bagażu podręcznym, głównie w odniesieniu do płynów, ostrych narzędzi itp. Odsyłamy do Urzędu Lotnictwa Cywilnego po szczegółowe informacje. Każda linia lotnicza ma swoje ograniczenia dotyczące wielkości i wagi bagażu, który można zabrać na pokład. Odnośnie bagażu rejestrowanego należy sprawdzić zasady jakie obowiązują dla danej linii lotniczej. Pamiętaj, żeby przestrzegać limitów bagażu, aby uniknąć opłat za nadbagaż. Bagaż ponadwymiarowy jak np. deska surfingowa, rower czy kije golfowe są dodatkowo płatne. Wózki dziecięce są zwolnione z opłat.

Obecnie większość europejskich linii lotniczych pobiera opłatę za bagaż, który pasażerowie chcą odprawić na lotnisku. Bagaż rejestrowany, to taki który będzie przewożony w luku bagażowym samolotu (nie jest to bagaż podręczny).

Dlatego też bagaż rejestrowany nie jest wliczony w koszt w Twoich wakacji, chyba że został on przez Ciebie dodany i opłacony w procesie rezerwacji, co będzie wyszczególnione na Umowie. Jeśli chciałbyś/abyś dodać bagaż rejestrowany do twojej rezerwacji, możesz to zrobić na Twoim koncie  My Click&Go . 

Na wszystkie przeloty do krajów europejskich, musisz się stawić na lotnisku na co najmniej 2 godziny przed planowanym wylotem. 

Tak, jak najbardziej.

Powinieneś poinformować przewoźnika o swoich specjalnych potrzebach/wymaganiach  (np. asysta dla osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej). Ważne jest żebyś to zrobił/a podczas dokonywania rezerwacji.

Specjalne wymagania odnośnie diety nie będą rozpatrywane, gdyż większość linii lotniczych nie oferuje cateringu na pokładzie. Możesz oczywiście, zabrać ze sobą przekąski na pokład.

Jeżeli cierpisz na chorobę, która wymaga korzystania z igieł (np. cukrzyca), możesz być poproszony o zaświadczenie (także w języku angielskim), że musisz mieć je w bagażu podręcznym. 

Niezależnie od tego, w którym tygodniu ciąży jesteś, zawsze powinnaś podróżować po uprzedniej konsultacji z lekarzem, żeby mieć pewność że nie ma żadnych przeciwwskazań przed podróżą.

Ze względów bezpieczeństwa kobiety między 26 a 34 tygodniem ciąży muszą przedłożyć przewoźnikowi zaświadczenie lekarskie (także w języku angielskim) o braku przeciwwskazań do odbycia lotu.

Po 34 tygodniu ciąży możesz nie zostać dopuszczona do podróżowania samolotem przez przewoźnika. Powinnaś się skontaktować z linią lotniczą, żeby zapoznać się z jej wytycznymi w tym zakresie.

Linia lotnicza zastrzega sobie prawo zażądania zaświadczenia lekarskiego na każdym etapie ciąży i odmowy wejścia, jeżeli Przewoźnik i/lub Kapitan statku nie są pewni, że Pasażer będzie bezpieczny podczas przewozu.

Szczegółowe informacje o transferze, o tym skąd i o której odjeżdża, znajdziesz na Voucherze Transferowym, który otrzymasz na 7 dni przed wyjazdem. Upewnij się, że zabrałeś/aś  Voucher Transferowy ze sobą. Click&Go nie posiada przedstawicieli na lotnisku. 

Międzynarodowa doba hotelowa rozpoczyna się przeważnie o godzinie 14-15:00 czasu lokalnego w dniu przyjazdu, kończy się ona natomiast w dniu wyjazdu zazwyczaj o godzinie 10:00 czasu lokalnego. Klient powinien opuścić pokój do godziny, o której kończy się doba hotelowa. W większości hoteli masz możliwość pozostawienia swoich bagaży, do czasu wyjazdu z hotelu, w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu.

Click&Go nie posiada swoich przedstawicieli na miejscu trwania Imprezy. Jeżeli taki przedstawiciel będzie dostępny, to dowiesz się o tym ze swoich dokumentów podróży.

Pamiętaj też, że pracownicy recepcji wybranego przez Ciebie hotelu, są przeszkoleni na wypadek ewentualnych zdarzeń awaryjnych.

Istotne jest też, abyś zawsze posiadał przy sobie numer swojej polisy ubezpieczeniowej, abyś mógł się nim posługiwać przy kontakcie z Centrum Alarmowym ERV +48 58 30 91 100. Dla ułatwienia numerem polisy jest numer rezerwacji Click&Go.

W nagłych wypadkach niezwiązanych z zachorowaniem możesz skontaktować się z nami pod numerem alarmowym +48 22 29 22 824

W przypadkach prostych zachorowań skontaktuj się z Centrum Alarmowym ERV pod numerem +48 58 30 91 100 . Istotne jest, abyś zawsze posiadał/a przy sobie numer swojej polisy ubezpieczeniowej. Dla ułatwienia numerem polisy jest numer rezerwacji Click&Go. Natomiast w sytuacjach nagłych skontaktuj się z lokalnymi służbami ratunkowymi. 

Click&Go działająca pod firmą SimplySun Poland Limited  jest wpisana do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych Województwa Mazowieckiego pod numerem 11236.

Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową  wystawioną w dniu 6 marca 2018 r. przez Europäische Reiseversicherung SA na okres od dnia 15.03.2018 r. do dnia 14.03.2019 r., obejmującą ochroną wszystkie Umowy o Udział w Imprezie Turystycznej zawarte w tym okresie, niezależnie od daty planowanego wyjazdu. 

Wszyscy nasi klienci są chronieni na wypadek niewypłacalności. Od każdego uczestnika wycieczki odprowadzamy składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny co daje naszym klientom jeszcze większe poczucie bezpieczeństwa finansowego.